poniedziałek, 26 lutego 2018

Kredyt hipoteczny z dodatkami – czy to się opłaca?




Cross selling, tzw. sprzedaż krzyżowa, jest to strategia polegająca na oferowaniu produktów (usług) dodatkowych do zakupionego przez klienta produktu lub nabytej usługi podstawowej.


Przy zakupie kredytu hipotecznego banki od lat stosują tą strategię. Klient ubiega się (potrzebuje) kredytu hipotecznego, a bank przy okazji ubiera klienta w kilka innych produktów np.:


- konto osobiste z wpływami w odpowiedniej wysokości

- karta kredytowa

- karta bankomatowa

- ubezpieczenie nieruchomości zawarte poprzez bank

- ubezpieczenie na życie

- ubezpieczenie od ryzyka utraty pracy

- ubezpieczenie szpitalno –chorobowe.


Wprawdzie ustawa o kredycie hipotecznym obowiązująca od lipca 2017 roku nakazuje bankom by posiadały ofertę bez cross - sellingu. Wygląda to następująco: bank posiada 2 oferty, jedna bez dodatków druga z dodatkami. Klient ma wybór. Zwykle ta z dodatkami wydaje się na pierwszy rzut oka korzystniejsza… ale jest mniej przewidywalna. Konia z rzędem temu, kto dziś określi koszt utrzymywania kart, ubezpieczeń. I rzecz najbardziej zdradliwa – konieczność utrzymywania konta z zasilaniem dochodów z pensji w określonej wysokości. 


Konsekwencje braku dotrzymania cross - sellingu to utrata warunków promocyjnych, zwykle już do końca spłaty kredytu hipotecznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz